Logo demaasenwaler.nl
Michael en Egbert Story.
Michael en Egbert Story. (Foto: H. de Vries-Hoefnagel)

Ondernemen in coronatijd: Story Event Engeneering

ALPHEN - Alle evenementen zijn gereduceerd naar nul. Bedrijven als Story Sound hebben het zwaar in zulke tijden en zijn genoodzaakt creatief te ondernemen in deze crisis.

Ondernemen in corona tijd, is niet het meest makkelijke wat er is. Hoe speel je in op deze onzeker en gekke tijden? Michael en Egbert Story, broers en zakelijk partners, zien hoe de branche waarin ze opereren plat ligt, maar zijn ondanks dat vindingrijk.

‘Het zou het drukste jaar ooit worden. Niet eerder hadden we zoveel aanvragen en opdrachten staan als dit jaar. We stonden in Ahoy voor Hessel en Tess, van Terschelling, alles klaar te zetten, toen het bericht kwam dat het niet door mocht gaan. Anderhalf jaar hadden vader en dochter naar dit uitverkochte concert toegewerkt... En niet alleen dit concert, maar alle evenementen werden op nul gezet. Dat was een klap in ons gezicht.’ Beide broers hebben enkele nachten wakker gelegen om na te denken hoe met de situatie om te gaan en wat te doen. Grote evenementen mogen pas weer plaatsvinden zodra er een vaccin is. Maar dat lijkt nog even te duren.

Drive-in

De twee hebben de afgelopen tijd niet stil gezeten. De medewerkers hebben het pand aangepakt en achterstallig onderhoud uitgevoerd, en zaken gerepareerd, gerenoveerd en onderhouden. Micheal: ‘De zeventien medewerkers waren vooral blij dat ze konden blijven werken. Wij hebben ook niet stilgezeten en zijn bezig geweest met een Drive-in; een grote ruimte waar men met auto’s in kan rijden voor een congres, film of iets dergelijks. Met de vergunning is dit nog lastig, maar er is zeker een markt hiervoor.’

Ballon met camera

Story had begin dit jaar een flinke investering gedaan voor een Skystar. Egbert: ‘Plat gezegd is het een helium ballon met een camera eraan. Deze houdt dan toezicht en monitort alles op een hoogte van 300 meter. Het is een Israëlisch product wat ingezet wordt ter bewaking. Wij willen dit product op de Nederlandse markt inzetten om de bewaking op te schroeven. Er is een tekort aan beveiligingsmensen en dit is een goed alternatief.’ De broers hebben al verschillende aanvragen gehad om de Skystar in te zetten.

Micheal: ‘We hebben als bedrijf altijd netjes opgepast en geen gekke dingen gedaan, alleen zouden we toch graag weer heel snel naar het "oude normaal" willen en doen waar we goed in zijn. En dat zijn feestjes voorzien van muziek en geluid. Uit passie zijn we gegroeid en dat dragen we nog steeds met ons mee.’

Door Hanneke de Vries- Hoefnagel

Meer berichten
 

Wat vindt u?

Ga jij dit jaar op vakantie?



Reageren!