Het Jubileumcomitee van 100 jaar voetbalvereniging WVW. Vlnr Ivor van Dijk, Liesanne van Kranenburg, Jean Paul Jansen, Monique Magdelijns, Tom van Lin en Pieter Huisman.
Het Jubileumcomitee van 100 jaar voetbalvereniging WVW. Vlnr Ivor van Dijk, Liesanne van Kranenburg, Jean Paul Jansen, Monique Magdelijns, Tom van Lin en Pieter Huisman. Foto: GER LOEFFEN

Koninklijke Erepenning voor WVW Weurt

Algemeen

WEURT - Voetbalvereniging WVW bestaat honderd jaar en ontvingt daarom een Koninklijke Erepenning. Op 6 januari mocht burgemeester Daphne Bergman de Koninklijke Erepenning uitreiken aan de voetbalvereniging.

Op 7 januari 1923 werd voetbalvereniging ‘Wie Volhoudt Wint’ opgericht. Het jaar 2023 was daarom een feestelijk jaar voor de vereniging. Dit jubileumjaar werd afgesloten met een feestavond op 6 januari 2024 in het clubhuis. De vereniging heeft al die jaren het doel om voetbal en saamhorigheid aan te bieden aan leden en niet-leden, voor jong en oud, toeschouwers en spelers. De vereniging draagt bij aan de ontwikkeling en de maatschappelijke betrokkenheid van de jeugd. De vereniging zoekt ook de samenwerking met de Seniorenbond, Stichting Jeugdwerk en lokale scholen. Daarnaast is de vereniging een ontmoetingsplaats binnen de gemeente Beuningen.