Team MobileCare.
Team MobileCare. Foto: John van Gelder

Opening MobileCare Druten

Zaken

DRUTEN - Een barst in het scherm van je iPad, een probleem met de batterij van je smartphone of waterschade aan je laptop, MobileCare weet raad. Nadat het bedrijf twee jaar geleden startte met een servicepunt in Ewijk, opent het telecombedrijf aanstaand weekend een tweede vestiging in Druten. Naast reparatie van mobiele apparaten kan men hier terecht voor nieuwe en refurbished smartphones, iPads en laptops.

Eigenaar Lucien Roelofs, geboren en getogen in Ewijk, begon in 2001 een ICT bedrijf aan huis. Sinds het bedrijf drie jaar geleden het voormalige Rabobankpand in Ewijk betrok, kwamen steeds vaker mensen ‘binnenwandelen’ voor vragen over computers, laptops en andere mobiele devices. Daarop werd besloten het bedrijf te splitsen in een tak voor de zakelijke markt en een voor particulieren en het mkb. De opening van een tweede winkel in Druten is hierop een mooi vervolg.

MobileCare houdt zich bezig met verkoop, reparatie en service van alle merken smartphones, tablets, laptops en pc’s. De moderne winkel biedt zowel nieuwe als refurbished apparaten. Hergebruikte apparaten winnen immers steeds meer aan populariteit. ‘Begrijpelijk,’ vertelt Lucien, ‘het is een keuze die duurzaam is én goed voor de portemonnee. De refurbished apparaten die wij verkopen zijn van ‘A+’ kwaliteit en zijn niet van nieuw te onderscheiden. Alle apparaten worden vooraf volledig nagekeken en getest. Om de kwaliteit van deze apparaten te onderstrepen krijgt men twee jaar garantie.’

Meekijken

Persoonlijk advies, service en veiligheid staan bij MobileCare hoog in het vaandel. ‘Men vindt het vaak lastig om een telefoon of laptop met vertrouwelijke data achter te laten voor een reparatie. Klanten kunnen erop vertrouwen dat hun apparaten bij ons in goede handen zijn. Indien gewenst kan men zelfs meekijken tijdens de werkzaamheden’, aldus de eigenaar. ‘Onze medewerkers verzorgen allerhande reparaties. Van het vervangen van het scherm van een tablet of de lens van een iPhone tot het upgraden van de harddisk van een laptop.’ Ook voor het schoonmaken van het oplaadpoortje kan men bij ons binnenlopen. ‘Negen van de tien keer blijkt stof de oorzaak van een slecht opladende batterij.’

Voor advies of service kunnen mensen vrijblijvend de winkel binnenlopen. ‘Samen kijken we wat er nodig is om het apparaat weer goed te laten functioneren, en of daar kosten aan verbonden zijn. Het is mogelijk om tijdens de reparatie te wachten. Eigenlijk zoals je in een autogarage bij een apk hebt’, laat Roelofs weten. ‘We hebben in de winkel een fijne wachtruimte gecreëerd, met de mogelijkheid tot flexwerken en - uiteraard - een goede kop koffie.’

MobileCare Druten opent op zaterdag 6 november november de deuren aan de Hogestraat 46a. Meer informatie: mobilecare.nl.