V.l.n.r.: Anne Gerrits, Jos, Mike en Rick Verploegen
V.l.n.r.: Anne Gerrits, Jos, Mike en Rick Verploegen Foto: John van Gelder

Jubileum Schoenmode Verploegen

Zaken

DRUTEN – Nog een goede week en dan is het zover: Schoenmode Verploegen bestaat 50 jaar. En dit gouden jubileum laat men niet zomaar voorbij gaan. Gedurende het feestweekend zijn er verschillende acties en activiteiten, waaronder extra aandacht voor de heren. 

‘We waren op zoek naar iets wat opvalt en iets origineels’, vertelt Anne Gerrits, werknemer bij Verploegen. Waar veel bedrijven kiezen voor een filmpje over hun 50 jaar bestaan, wilden zij het dan ook anders aanpakken. Ze kozen er daarom voor een campagne te doen voor herenschoenen. ‘De herencollectie krijgt nooit zoveel aandacht. Je denkt bij schoenen toch altijd aan de vrouwen’, legt Anne uit.

Voor de campagne werden niet zomaar mannen gekozen, maar lokale ondernemers. ‘In de coronatijd hebben we veel samengewerkt, want de lokale ondernemers werden het hardst getroffen. Dus vonden we het heel leuk om ze erbij te betrekken.’ Dit resulteerde in elf mannelijke ondernemers uit totaal verschillende branches, van horeca tot kapperszaak tot elektrotechniek. ‘De shoot was heel erg leuk. Er was een goede sfeer en de schoenen vielen direct in de smaak.’

Maar dat is niet de enige actie die Verploegen heeft. Het feestweekend vindt plaats vanaf 9 september, de oprichtingsdatum, en duurt tot en met zondag de 12e. Dit hele weekend krijg je verschillende goodies bij je aankopen, voor zowel man als vrouw, en kun je korting sjoelen op de nieuwe collectie. Ook is er een verjaardags-actie met cadeaubonnen voor degene die jarig zijn in september. ‘We trappen het weekend af in Beuningen, waar Verploegen 50 jaar geleden ook is gestart. Het personeel verzamelt in Beuningen en Stan van den Dobbelsteen zal het weekend feestelijk openen.’ Daarnaast zijn er in het weekend vele activiteiten, waaronder een schoenenpoetswagen. Genoeg reden om te komen kijken dus.

Met het feestweekend wil Schoenmode Verploegen niet alleen het jubileum vieren, maar ook een beetje de coronaperiode afsluiten. ‘Het voelt tenminste als een nieuwe start. Het is tijd dat de pantoffels weer worden ingeruild voor de mooie schoenen.’ De nieuwe collectie is daarom ook gericht op een combinatie van comfort en mode, en bij de heren wordt de focus gelegd op ‘business casual’. Benieuwd hoe dat zich vertaalt in herenschoenenmode? Kom dan vooral langs!

Door Inge Arissen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding