
Elk jaar nieuw bankje rond Beuningse Plas
NieuwsBEUNINGEN - De gemeente Beuningen gaat de komende jaren jaarlijks een nieuw bankje plaatsen rond de Beuningse Plas. Dat zegde wethouder Pascal Cobussen dinsdagavond toe tijdens de raadsvergadering.
De aanleiding was een motie van VIER Beuningen. Die partij wilde dat er nog dit jaar bankjes en picknicktafels worden geplaatst langs de wandel- en fietsroutes rond de plas. Volgens fractievoorzitter Ger Loeffen wordt het gebied steeds intensiever gebruikt door recreanten, terwijl rust- en zitgelegenheden ontbreken.
Cobussen noemde het voorstel een sympathiek idee, maar wilde niet direct vastleggen dat alle voorzieningen nog dit jaar worden gerealiseerd. Wel zegde hij toe dat er vanaf nu jaarlijks een nieuw bankje bij de Beuningse Plas wordt geplaatst. Voor VIER Beuningen was die toezegging voldoende om de motie in te trekken. Daardoor hoefde de gemeenteraad niet meer over het voorstel te stemmen.
Door Patrick Huisman