
Vernieuwde veerverbinding DrutenDodewaard geopend
AlgemeenDODEWAARD/DRUTEN - Wethouders Nadine Huntink van de gemeente Druten en Herma van Dijkhuizen van de gemeente Neder-Betuwe hebben woensdag 10 juni de nieuwe steiger voor het voet- en fietsveer Druten-Dodewaard officieel geopend.
De steiger is aangelegd aan de zijde van Dodewaard. Door de verbeterde aanlegvoorziening kan de pont bij wisselende waterstanden langer blijven varen. Daarmee blijft de verbinding tussen Druten en Dodewaard beter beschikbaar voor inwoners, fietsers, wandelaars en andere recreanten.
De aanleg is mede mogelijk gemaakt door een subsidie van de provincie Gelderland. De overige kosten zijn door de betrokken gemeenten betaald. Met de nieuwe steiger wordt niet alleen de veerverbinding versterkt, maar ook het recreatieve netwerk langs de Waal en in het Rivierengebied verbeterd.
De investering moet bijdragen aan een betere bereikbaarheid en een toekomstbestendige verbinding tussen beide gemeenten.