Een deel van het team van Nezzo print & creatie, met middenin Gert-Jan.
Een deel van het team van Nezzo print & creatie, met middenin Gert-Jan. Foto: John van Gelder

Nezzo print & creatie bestaat vijfentwintig jaar

Zaken

DRUTEN -  Nezzo print & creatie viert feest. Het Drutense bedrijf bestaat vijfentwintig jaar. Wat ooit begon als kleinschalige dagbestedingsactiviteit is uitgegroeid tot een volwaardig, full service grafisch bedrijf. 

‘Ik ben trots op waar we staan’, laat bedrijfsleider Gert-Jan van de Hazelkamp weten. ‘Hij stond samen met Esther van Beers en Henk Gradussen aan de basis van Nezzo print & creatie, dat, als onderdeel van Pluryn, passend werk biedt aan mensen voor wie betaald werk niet vanzelfsprekend is. Ook biedt zij passende leer-werktrajecten. ‘We waren destijds een van pioniers op het gebied van ondernemerschap binnen de zorg. We hebben dit kunnen uitbouwen tot het prachtige bedrijf wat er nu staat.
Met een kleine 50 assistent medewerkers en elf werknemers in loondienst verzorgt Nezzo print & creatie vrijwel alles op het gebied van print- en drukwerk. De kracht van Nezzo is, behalve het leveren van kwaliteit en maatwerk, de manier waarop het bedrijf draait. ‘Iedereen is onderdeel van het proces en wordt gewaardeerd om wat hij of zij kan’, laat Gert-Jan weten. ‘De assistent medewerkers nemen zo volwaardig mogelijk deel aan het bedrijfsproces. Ze voelen zich gemotiveerd én deel van het bedrijf.’

In de afgelopen vijfentwintig jaar tijd is er een hoop veranderd. Het bedrijf verhuisde twee keer, en is flink gegroeid. Maar ook de werkzaamheden zijn veranderd. ‘Voorheen deden we vooral kopieer- en printopdrachten, tegenwoordig verzorgen we allerhande drukwerk en kan men ook voor banners, vlaggen en spandoeken bij ons terecht.’

Sinds januari is Jadoen Dagbesteding er bijgekomen. Jadoen biedt ontwikkelingsgerichte activiteiten. Daarnaast springen de mensen af en toe bij in het productie proces. 

Maatwerk
Gert-Jan is er trots op dat het bedrijf in de afgelopen jaren, waarin de zorg flink is uitgekleed, het hoofd boven het water heeft weten te houden. Plus dat het nog altijd oog voor het individu heeft. Dat geldt niet alleen voor de omgang met de assistent medewerkers, maar ook voor het contact met de klant. ‘We merken dat mensen, in een tijd waarin je online een hoop zelf kunt doen, juist op zoek zijn naar maatwerk en een stukje persoonlijke service. En daarin kan Nezzo als geen ander voorzien.’

Meer informatie: www.nezzo.nl.