Claudia en Charles Verhulsdonck.
Claudia en Charles Verhulsdonck. Foto: Ivo Heshusius

Oktober woonmaand: Janssen Keukens over vernieuwing en innovatie

Zaken

WIJCHEN - 'Het lijkt wel of er nooit een einde aan komt', lacht Charles Verhulsdonck, directeur-eigenaar van Janssen Keukens aan de Nieuweweg in Wijchen. 'We zijn doorlopend aan het vernieuwen in onze showroom. Nieuwe materialen, innovaties in apparatuur en veranderende behoeften van de consumenten maken dat wij niet stil kunnen zitten. En dat vergt soms bloed, zweet en tranen. Maar we werken dagelijks met plezier en passie.'

'Dat geldt voor ons hele team', vult zijn vrouw Claudia aan. 'Want wij kunnen het niet alleen, en met ons team hebben we een heel solide basis van kennis en professionaliteit. Of het nu gaat om een ontwerp volgens de laatste trends, montage bij onze klanten of servicebezoek, wij hebben de lat altijd heel hoog liggen. Verslappen is er hier echt niet bij.' Charles beaamt dat: 'Het klopt precies. En daarom blijven we investeren. In ons pand, in onze showroom, in onze productkennis, in onze medewerkers. Binnenkort gaan we starten met de derde fase van de verbouwing. En of het dan klaar is?' Hij knipoogt naar zijn vrouw. 'Als ik die blik zie dan weet ik al genoeg', antwoordt Claudia lachend. 'Ik ken hem langer dan vandaag, Charles kan niet stil zitten. Die blijft altijd bezig met onze zaak, zelfs als hij vrij is.'

Trends
Volgens Charles is er altijd sprake van trends in kleuren en opstellingen. 'Waar vroeger wit dé kleur was, zien we nu een verschuiving naar grijs en zwart. Maar ook de klassieke L-keuken wordt steeds vaker vervangen door een kookeiland of schiereiland, al dan niet in combinatie met een wandopstelling.' Claudia vult aan: 'De prijzen zijn niet veel hoger geworden door de jaren heen. We leveren nog altijd maatwerk in keukens. Afhankelijk van de wensen hebben wij al complete keukens vanaf zo'n 4.500 euro. Inderdaad: voor een maatwerkkeuken. Want een standaardklant bestaat niet. Dus krijgt iedere klant een op maat gesneden advies en ontwerp. Met een scherpe prijs. En met topservice natuurlijk. Dat was altijd onze werkwijze en dat zal ook altijd zo blijven. Dat is ons bestaansrecht.'