Bieman de Haas neemt WHIS over

Zaken

BOVEN-LEEUWEN - Het Nederlandse bedrijf Bieman de Haas breidt met de overname van het merk WHIS haar hippische merkenportfolio verder uit. De integratie van WHIS is zeer succesvol verlopen. De overname is een logische stap binnen de strategie om de positie van Bieman de Haas binnen de paardensport te versterken.

Theo den Bieman, directeur Bieman de Haas: "Door het bundelen van onze krachten kunnen we ruitersportretailers nog beter bedienen en ons marktaandeel uitbouwen. Bovendien brengt de overname ook nieuwe groeikansen met zich mee, zoals samenwerking met internationale topruiters en een technisch product binnen ons assortiment."

Bieman de Haas is marktleider in de Benelux en staat in de top 5 van grootste hippische distributeurs wereldwijd. Ze zijn met ruim 65 medewerkers actief in meer dan 40 landen wereldwijd. WHIS is marktleider in hippische instructie systemen, waarmee een trainer op afstand instructie aan een ruiter kan geven. WHIS is in 2013 bedacht, ontwikkeld en internationaal op de kaart gezet door Judith Hendriks. WHIS is een gevestigde naam in de wereldwijde paardensport en wordt in meer dan 40 landen succesvol ingezet. Het instructiesysteem wordt op beperkte schaal buiten de paardenbranche gebruikt maar is toepasbaar in andere branches waar teams samenwerken.