Nadine en Jantine van Drogisterij van der Wielen. Foto: John van Gelder.
Nadine en Jantine van Drogisterij van der Wielen. Foto: John van Gelder. Foto: John van Gelder

Drogisterij van der Wielen: Gezond en groeizaam jaar

Algemeen

DEEST - Drogisterij Van der Wielen bloeit als nooit tevoren. Een uitgebreid assortiment, een klantenkring die zich als een natuurlijke olievlek over de provinciegrens verspreid en veranderende inzichten in de reguliere zorg maken dat de winkel zich blijvend, en vooral goed geworteld heeft, met constante groei tot gevolg.

Drogisterij van der Wielen, gerund door Nadine van den Hazelkamp, heeft haar naam dankzij Nadine's grote inzet goed gevestigd. Een gedegen advies wordt regelmatig met nazorg gecombineerd. Indien nodig geeft Nadine zelfs haar privénummer aan de klant, zodat deze, vrijwel dag en nacht, het nodige persoonlijke advies kan inwinnen. Haar motto is dan ook: 'Gezondheid stopt niet na sluitingstijd'. Een gegeven dat bij de reguliere landelijke drogist ver te zoeken is.

De winkel bezoekend zien we naast Nadine een inmiddels voor vele klanten bekend gezicht, Jantine. De dagdelen dat Nadine niet zelf in de drogisterij aanwezig kan zijn worden vakkundig door Jantine waargenomen. 'We zijn in de twee jaar dat Jantine hier werkzaam is goed op elkaar ingespeeld. Klanten kunnen op haar vakkennis rekenen en zien haar intussen als een vertrouwd gezicht.'
Naast vaste winkelklanten uit onder andere de provincies Brabant en Utrecht wordt ook uit andere delen van het land dankbaar gebruik gemaakt van de mogelijkheid online bestellingen te plaatsen. Een mogelijkheid waarvan een steeds groter wordende klantenkring gebruik van maakt. De bestelde artikelen, die niet allen rechtstreeks in de winkel verkrijgbaar zijn, kunnen, voorzien van de nodige persoonlijke informatie, in de drogisterij zelf worden afgehaald.

Het binnenhalen van de titel Gelderse Mediavrouw van het jaar 2018 wil niet zeggen dat de Deester zakenvrouw achterover leunt om van het succes te genieten. Op meerdere plekken zet zij zich in om haar visie op de gezondheid te verspreiden. Als mediavrouw weet Nadine alles van het gebruik van media en social media en ziet, behalve middels mond tot mond reclame, ook op die wijze steeds weer nieuwe klanten te werven. Mensen gaan echter ook anders met hun gezondheid om dan jaren geleden. 'Inwoners uit het Land van Maas en Waal worden steeds bewuster als het om voeding gaat. Vreemd genoeg komt van de klantenkring slechts een klein gedeelte uit Deest zelf, dus er valt voor mij nog genoeg te doen om de laagdrempeligheid van de winkel blijvend op de kaart te zetten. Aan het gratis consult zal het niet liggen.'

Naast de individuele wensen lijkt ook het tij in de gezondheidszorg te keren. De reguliere zorggevers lijken langzaam tot inzicht te komen dat het gebruik van vitamine's en aanvullende supplementen hun cliënten die toevoegingen kunnen bieden die nodig zijn voor een sneller herstel en een betere gezondheid. Daarnaast werkt de drogisterij samen met diverse natuurgeneeskundigen en heeft zij een nauw samenwerkingsverband met Chiropractie Wijchen-Druten opgebouwd. Het uitbreidende netwerk zorgt dat de winkel een steeds prominentere rol in de gezondheidszorg bedeeld krijgt.

Actueel
Door sluiting van een drogist in Druten heeft Drogisterij van der Wielen enige tijd geleden de huidverzorgingslijn van het Zwitserse merk Louis Widmer in haar assortiment opgenomen, zodat voor een diversiteit aan klanten een voor hen op het lijf geschreven artikel geadviseerd kan worden.

'Er bestaan geen standaard mensen of adviezen. Momenteel ontvang ik in onze winkel veel klanten met hooikoorts. We bekijken per persoon welk advies wij op maat kunnen bieden. Een gericht advies voor producten op natuurlijke basis zorgt voor een persoonlijke oplossing. Dit geldt niet alleen voor hooikoorts, maar uiteraard ook voor andere gezondheidsproblemen.'

Drogisterij Van der Wielen, Grotestraat 10 C in Deest, www.drogisterijvanderwielen.nl of www.facebook.com/drogisterijvanderwielen

Door André Janssen