Rabobank publiceert maatschappelijk jaarverslag 2018

Zaken

Rabobank publiceerde 14 maart haar maatschappelijk jaarverslag 2018. De bank legt hierin zowel maatschappelijke als financiële verantwoording af. Daarnaast vertelt het over de groei van Rabobank in 2018 en de betekenis die de bank levert aan mens, milieu en maatschappij, zowel landelijk als lokaal.

Rabobank wil als betekenisvolle coöperatieve bank en leidende Food & Agri bank een belangrijke bijdrage leveren aan de welvaart en het welzijn in Nederland en aan het duurzaam voeden van de wereld. Met de missie "Growing a better world together" geeft de bank hier concreet vorm aan.
Het resultaat: ondersteuning van diverse initiatieven in Nederland en internationaal, meer tevreden klanten, bijdrage aan baanbrekende innovaties en betere financiële resultaten.

Blijvend het verschil maken
Directievoorzitter Paul Brouwer: "Onze insteek is een goed contact met onze klanten en leden. Een van de speerpunten om blijvend het verschil te maken is klanten verder helpen op het gebied van zelfredzaamheid, ondernemerschap en digitalisering. Ook het versterken van de lokale leefomgeving en bijdragen aan een duurzame voedselproductie zijn belangrijk."

Maatschappelijke bijdrage in regio Maas en Waal – Oost Betuwe
Rabobank Maas en Waal – Oost Betuwe publiceert haar maatschappelijke impact in de regio. Paul Brouwer over de maatschappelijke rol en bijdrage van de bank voor de regio: "In 2019 willen we lokaal nog meer van betekenis zijn. Door partijen te vinden en verbinden, kunnen we oplossingen en innovaties tot stand brengen."
Bekijk de infographic met maatschappelijke impact in onze regio op rabobank.nl/mwob.