V.l.n.r. oprichtster Henny Janssen, ontwerper en trendwatcher Ellen Haese en eigenaresse Liesbeth Bruisten.
V.l.n.r. oprichtster Henny Janssen, ontwerper en trendwatcher Ellen Haese en eigenaresse Liesbeth Bruisten. Foto: Aafke Labout

Annette mode vier jubileum met eigen glossy

Algemeen

DRUTEN - De Drutense modezaak Annette mode bestaat in 2017 vijftig jaar. Reden voor Liesbeth Bruisten en haar team om een prachtige glossy uit te brengen: Celebrate Annette Mode. Afgelopen maandag werd het eerste exemplaar overhandigd aan oprichtster Henny Janssen.

De 56 pagina's tellende glossy maakt in één oogopslag duidelijk waar Annette mode voor staat: kwaliteit, aandacht en passie voor het vak. Het magazine bevat diverse interviews, mooie fotoreportages en, vanzelfsprekend, tips en trends voor het komend modejaar. Liesbeth vertelt over haar inspiratiebronnen en ook oprichtster Henny Janssen komt in het blad aan het woord. Eyecatcher is de reportage over drie generaties Van den Dobbelsteen, waaruit blijkt dat zowel oma's, moeders als (klein)dochters de Drutense modezaak een warm hart toedragen.

Eigen koers
Diverse lokale ondernemers droegen bij aan de totstandkoming van het magazine. The Next Brand tekende voor het ontwerp en de uitvoering. Ontwerper en trendwatcher Ellen Haeser overhandigde maandagochtend het eerste exemplaar van het magazine. Ze ontmoette Liesbeth jaren geleden tijdens een van haar trendworkshops en sindsdien hebben de twee regelmatig contact. De trendwatcher reisde over de hele wereld en bracht ook eigen mode items op de markt. Middels haar nieuwe project 'Be a BLENDER' wil ze mensen inspireren en aanzetten tot anders kijken, denken en doen. In haar inleiding prees ze de eigen koers die Liesbeth vaart. 'Haar visie op het vak is een voorwaarde geweest om te komen tot deze mijlpaal', meent Ellen. 'Aandacht, empathie en gedrevenheid zitten in het dna van Annette mode. Die basis is de kracht van dit bedrijf.'

Jubileumjaar
In september 2017 bestaat de winkel precies 50 jaar. Voor Liesbeth Bruisten betekent dit heugelijke feit nagenoeg 'een jubileum in een jubileum', aangezien zij eenentwintig jaar geleden de winkel overnam. 'Door hard te werken, en met vallen en snel weer opstaan, is Annette mode uitgegroeid tot een prachtig bedrijf. En we gaan dóór', schrijft ze in het voorwoord van haar magazine. Zo ligt er een plan om, in het kader van 'Mode Met een Missie' een werkplaats te creëren voor kwetsbare mensen, en hen op die manier weer op een volwaardige manier mee te laten doen in de samenleving. Daarnaast staan er voor het jubileumjaar diverse acties en verrassingen op de planning. Uiteraard zijn er ook weer diverse modeshows.