Afbeelding
Foto: Campagnefoto

Campagne ‘Hoe is het?’ stimuleert open gesprek

Algemeen

REGIO - Elf gemeenten in de regio zijn gestart met de campagne ‘Hoe is het?’, gericht op het versterken van mentale gezondheid. Op de nieuwe website www.hoe-is-het.nl vinden inwoners tips voor het voeren van gesprekken over hoe het écht gaat - met henzelf of een ander.

Veel mensen ervaren stress, somberheid of zitten even niet lekker in hun vel. Toch blijft het vaak lastig om daarover te praten. De campagne wil dat doorbreken. De campagne is een initiatief van elf gemeenten: Berg en Dal, Beuningen, Druten, Heumen, Mook en Middelaar, Nijmegen, Wijchen, Buren, Neder-Betuwe, Tiel en West Maas en Waal. 

De actie loopt vooruit op de Week van de Mentale Gezondheid, die plaatsvindt van 2 tot en met 8 juni. Op de openingsdag trekt de campagne met een speciale bus en presentatrice Angelique Krüger door de gemeenten Buren, Druten, Heumen, Nijmegen en Tiel om het gesprek aan te gaan. 

Op maandag 2 juni, op de eerste dag van de week van de mentale gezondheid, gaat de “Hoe is het?”-campagne op tour door Buren, Druten, Heumen, Nijmegen en Tiel. Dit met een speciale bus en met Angelique Krüger. Zij is al jarenlang presentatrice bij Omroep Gelderland en is vooral bekend van de Vierdaagse Journaals. Tijdens de tour gaat zij met mensen op straat in gesprek over het thema mentale gezondheid. Zo ook met wethouder Gérard de Wildt tijdens de stop in Druten.

De bus staat op maandag 2 juni van 13.30 tot 15.00 uur bij  de Groene Kiosk, op de Markt in Druten. 

Meer informatie is te vinden op de website.