Afbeelding
Foto: Marjolein Kok

Maas en Waalse Restaurants bieden massaal bezorgservice aan

Algemeen

MAAS EN WAAL - De Facebookgroep Maas en Waal Thuisbezorgd die afgelopen maandag werd opgericht, heeft in een halve dag tijd over de 2000 leden gekregen en nog steeds blijven de aanmeldingen binnenstromen. De groep is opgezet om alle horecaondernemers in het Land van Maas en Waal een warm hart toe te dragen en ze te steunen in deze moeilijke tijd.

Aan deze oproep is massaal gehoor gegeven. Initiatiefnemer Suzan van Heck, over het ontstaan van de groep: "Hotels, restaurants en café’s worden genadeloos hard getroffen door de Coronacrisis. Door de nieuwe overheidsmaatregelen hebben zij van de ene op de andere dag geen inkomsten meer, met alle financiële gevolgen van dien. Ik wilde iets doen voor deze groep ondernemers. Op Facebook zag ik allerlei losse berichten van horecazaken over bezorgmaaltijden. Er was alleen één probleem; het werd gecommuniceerd via hun eigen Facebookpagina en die moet je maar net volgen."

Als internet marketeer en ondernemer was het oprichten van een Facebookgroep voor Van Heck een kleine moeite. Met één grote pagina kon ze al het aanbod van alle Maas en Waalse horecazaken laten zien. Dat het na de oprichting in korte tijd zo’n groot succes werd, had ze nooit verwacht. "Ik merk dat ondernemers door deze groep weer een klein beetje hoop krijgen. Eerst meldden ze dat hun zaak op slot ging, maar nu hoor ik steeds meer geluiden dat ze bezig zijn met het voorbereiden van een nieuwe service: bezorg- en afhaalmaaltijden. Ik wil met deze Facebookgroep een platform bieden waarop vraag en aanbod van maaltijden eenvoudig gebundeld worden. Ik roep de volgers dan ook actief op om daadwerkelijk maaltijden te gaan bestellen en zo de lokale horecaondernemers te helpen."