Afbeelding
Foto: John van Gelder

Officiële start Wijkbeheer Druten

Algemeen

DRUTEN - Maandag 11 maart was de officiële start van Wijkbeheer Druten. Om de belangrijkheid van het wijkbeheer kracht bij te zetten, waren ook de wethouders Sjef van Elk en Willy Brink naar de gemeentewerf getogen om aanwezig te zijn bij de aftrap.

Hoofd Openbare Werken Rino Vinke legt uit dat er twee wijkteams starten. Eén gaat het centrum van Druten schoonhouden. Het andere team 'doet' het buitengebied. In totaal zijn via het Werkbedrijf nu negentien werknemers geworven. Dat mogen er vijfentwintig worden.

Trots

De beide wethouders zullen ongetwijfeld in gedachten hebben gehad dat 'hun' gemeente het aantal aangestelde werknemers van de wijkteams mee mag tellen bij de eis dat iedere Nederlandse gemeente vanaf 2020 een bepaald percentage mensen met een arbeidsbeperking of een zekere afstand tot de arbeidsmarkt in dienst moet hebben.
En ze zijn er best wel trots op dat in Druten net als in Wijchen het Wijkbeheer gaat draaien. Willy Brink: 'Dat gaat hier net als in Wijchen een groot succes worden!'

Twee beheerders

Er zijn twee beheerders: Frans Kersten en Casper Zandwijk. Zij worden het aanspreekpunt voor de inwoners van Druten. Kapotte lantaarnpaal of verstopte put? Meld het bij hen. Ook met vragen, klachten en meldingen over de openbare ruimte.

Bel en Herstellijn vervalt

Omdat de oude 'Bel en Herstellijn' met de start van het Wijkbeheer is komen te vervallen, kunnen Drutenaren een melding doen via MijnGemeente App, via www.druten.nl/wijkbeheer of telefonisch via 088-43 27 000.

Zorgen voor leefomgeving

Wijkbeheer zorgt voor de leefomgeving. Bermen, plantsoenen, stoepen, hondenuitlaatplaatsen en speelvoorzieningen worden netjes en schoon gehouden en zwerfvuil wordt opgeruimd.

De klachten en meldingen van inwoners die aan de beheerders worden doorgegeven, worden opgelost.

Door Piet Zeeuwen