Bianca van den Dungen. Foto: Ruben Schiks
Bianca van den Dungen. Foto: Ruben Schiks Foto: Ruben Schiks

Drutense weekmarkt zit in de lift

Algemeen

DRUTEN – In de media duiken steeds vaker berichten op over de terugloop van weekmarkten. In Druten is daarvan geen sprake. Integendeel. De wekelijkse markt op vrijdag neemt snel in populariteit toe. Recent nog is het marktaanbod uitgebreid met een poelier en een kraam met dierenartikelen. Dat maakt het productaanbod steeds completer.

'Op de weekmarkt in Druten vindt men enkel kwaliteitsproducten', aldus Adrie Basten, zelf marktkoopman en organisator van de Drutense weekmarkt. 'De ondernemers die hier staan zijn echte vakspecialisten'.

Knus karakter
Sinds de herinrichting van de Markt staan de marktkramen in een dubbele rij tegenover elkaar. 'Die opstelling geeft de markt een knus karakter, waardoor deze een stuk aantrekkelijker is', vertelt Basten. 'Met mooie tenten vóór onze wagens kunnen wij ons productaanbod nu nog beter presenteren. Zo creëren we voor onze bezoekers de sfeer van een overdekt winkelcentrum', vult kaasboer Boaz hem aan.

Gegrilde kip
De geur van gegrilde kip komt je direct tegemoet, wanneer je de markt in Druten op loopt. Het verleidelijke aroma wordt verspreid vanuit de verkoopwagen van Michel en Bianca. Met hun gegrilde kipproducten vormen zij één van de twee nieuwste aanwinsten van de weekmarkt. 'Iedere week staan wij op de markt met dagverse kip van het spit', vertelt Bianca. 'Daarnaast kan men bij ons terecht voor overheerlijke kippenpoten, spareribs en snacks. Ideaal voor de lekkere trek op vrijdagavond.'

Dierenartikelen
Ook voor een breed assortiment dierenartikelen kan men tegenwoordig op de markt in Druten terecht. Met kwalitatieve vleesproducten, zonder geur- en smaakstoffen, onderscheidt ondernemer Leon Spelier zich van de doorsnee dierenwinkel. 'Producten van hoge kwaliteit tegen een lage prijs, dat is onze kracht', vertelt Spelier. Dankzij samenwerking met collega-ondernemers kan hij groot inkopen. 'Daardoor zijn mijn producten altijd scherp geprijsd en dat merkt de consument in zijn portemonnee'.

Leon Spelier. Foto: Ruben Schiks